Tankar!

Har ni funderat på varför ni sysslar med det ni gör? Varför sysslar jag med Natural Horsemanship? varför sysslar jag bara med trickträning? varför tävlar jag hoppning? varför tävlar jag dressyr? varför bara fälttävlan?

Själv sysslar jag med både dressyr, natural horsemanship och trickträning men de har blivit väldigt mycket dressyr sista månaderna pga. mitt stora ridintresse. Finner lixom itne vitsen med att alltid vara på marken. samtidigt skulle jag aldrig vilja vara en v dem ryttarna som inte ens vet hur man leder en häst för man hoppar bara upp på tävlingsplatsen, rider, hoppar av och ja, sen ger bort hästen till någon annan. De skulle aldrig funka för mig för jag älskar att stå i stallet och smörja alla lädergrejjer, fixa hö, kraftfoder, sopa stallet, julpynta (!!) och ja, allt de där en sån ryttare missar. Säger inte att de är fel men de skulle inte vara ett liv för mig. Hästen är mitt ansvar och för mig är även att mocka boxen roligt! Otroligt nog! :D

Men nu vill jag veta, varför gör du just det du gör?
Era svar kommer att komma upp på bloggen i ett senare inlägg och sedan användas till ett nytt projekt jag har pågång! Alla kommentarer godkänns! :)

Jag & min fullblods valack King Clubman på hopptävling

Kommentarer
Postat av: Michelle

Jag tävlar dressyr för att jag tycker att det är riktigt roligt när man väl kommer överens med hästen och får denna samling och gemensamhet :) Sen så "hemma" så övar jag mycket NH i vanliga hanteringen så som när jag leder honom på promenad/från hagen så övar jag på att han ska stanna när jag gör det, ökningar och samling genom att jag bara saktar ner eller ökar farten :) Sen så övar jag bara NH någon gång i bland i ridhuset, använder det mest i vanliga hanteringen som sagt :)

2010-12-07 @ 20:43:55
URL: http://ponnyofc.blogg.se/
Postat av: Frida

varför jag gör det jag gör? hmm, jag är en rätt allround/skogs/dressyr/lantis ryttare ;) i alla fall så jag försöker alltid sträva efter det bästa för min häst, jag rider ut mkt för det tycker han är kul, jag tränar "NH" för att få bättre kontakt med honom så vi blir bästa kompisar ^^ jag hoppar med honom för att det tycker han är superkul (fast jag är hopprädd så det blir inte så högt, men gör inget för han är lite gammal), jag rider dressyr med honom för att han behöver det för att inte bli stel, så att han kan vara fräsch längre.

I alla ridning stråvar jag efter bästa för hästen, milda bett, ingen nosgrimma etc. mjuka händer, avslappnad kropp, be om vad jag vill att ska göra, och övertala istället för att tvinga :)

men man är ju mänsklig och lååångt ifrån fullärd, så ibland blir det ju fel, men man försöker ju göra sitt bästa :)

jag tar in all information som jag får från andra, och tillämpar det jag tycker verkar bra :)

2010-12-07 @ 22:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0